Umetnost vprašanj. Kako voditi podpovprečne zaposlene do izjemnih uspehov?

Roman Klarič
Roman Klarič
question-mark-gf56d52fa5_1280.jpg
DNLA razvoj vodstvenih kompetenc / merjeno področje: Zahteva po učinkovitosti

Brez pritiska na zaposlene po večji učinkovitosti ne bodo doseženi trajni uspehi. A če ga je preveč oz. premalo ravno tako ni dobro. Uspešna podjetja dokazujejo, da veliki dosežki izhajajo predvsem iz tega, da vodja postavi cilje visoko in potem izvaja zmeren pritisk na zaposlene, da bi jih dosegli. Pomemben dejavnik pri tem pritisku je, da se postavijo cilji pred udobje zaposlenih ali njihovo željo po izvajanju nalog v skladu z lastnimi nizkimi standardi učinkovitosti.

Postavljajte prava vprašanja

Ali v vaši ekipi obstaja zaposleni, ki se ne izkaže tako, kot ste pričakovali? Ali opazite, da izvaja delo podpovprečno? V takih primerih je ključno razumeti, kaj je vzrok za to in kako lahko izboljšate delovne rezultate. Eden od najučinkovitejših pristopov je postavljanje pravih vprašanj, ki vam bodo pomagala identificirati težave in omogočila, da zaposleni doseže svoj polni potencial. Spodaj najdete nekaj ključnih vprašanj, ki jih lahko postavite podpovprečnemu zaposlenemu. S tem se boste odprli poti do izboljšanja in doseganja vrhunskih rezultatov.

S katerimi izzivi se soočate pri svojem delu?

S tem vprašanjem boste spodbudili zaposlenega, da izrazi svoje izzive, kar vam bo omogočilo, da prepoznate specifična področja, kjer potrebuje pomoč, razvoj ali izboljšave delovnega procesa. S tem se boste tudi bolje seznanili z morebitnim težavami pri sodelovanju z drugimi ali morebitnim pomanjkljivim razumevanjem dodeljenih nalog.

Kako se počutite glede izzivov, s katerimi se srečujete pri vašem delu?

To vprašanje vam bo omogočilo pridobiti vpogled v občutke zaposlenega v zvezi z izzivi, s katerimi se sooča pri opravljanju svojega dela. S tem se boste bolje seznanili z morebitno preobremenjenostjo, težavnostjo dodeljenih nalog ali morebitnimi težavami pri organizaciji dela.

Ali obstajajo kakšne osebne ali profesionalne težave, ki vplivajo na vaše delovne rezultate?

To vprašanje je namenjeno razumevanju morebitnih osebnih ali zunanjih dejavnikov, ki vplivajo na delovne rezultate zaposlenega. Lahko gre za težave v osebnem življenju, zdravstvene težave ali druge okoliščine, ki bi lahko vplivale na njegovo uspešnost. S tem vprašanjem pokažete empatijo in odprtost za morebitne težave, s katerimi se srečuje zaposleni.

Ali menite, da imate dovolj znanja in vse potrebne vire za uspešno opravljanje svojega dela?

S tem vprašanjem želimo ugotoviti, ali vaš sodelavec morda potrebuje dodatno usposabljanje, večjo podporo ali izboljšana orodja, ki bi mu pomagala doseči boljše rezultate pri delu.

Kako lahko jaz kot vodja pomagam izboljšati vaše delovne rezultate?

S tem vprašanjem pokažete svojo pripravljenost, da podprete zaposlenega in sodelujete pri iskanju rešitev. Zaposleni bo začutil večjo motivacijo in podporo, ko bo vedel, da imate interes za njegov uspeh in ste pripravljeni prispevati k izboljšanju njegove uspešnosti.

Kakšno povratno informacijo o kakovosti in uspešnosti vašega dela si želite?

Brez povratne informacija o uspešnosti napredka po navadi ni. vendar ima vsak zaposleni svoje preference glede tega, kako naj pridobiva povratne informacije o svojem delu. S tem vprašanjem spodbujamo zaposlenega, da izrazi, kako si želi, da mu podajamo povratne informacije.

Ali imate kakšne predloge ali ideje, kako bi lahko delali bolje ali izboljšali timsko sodelovanje z drugimi člani ekipe?

S tem vprašanjem spodbujamo zaposlenega k samorefleksiji in premisleku o svoji vlogi pri izboljšanju delovnih rezultatov. To lahko privede do dobrih predlogov ali idej. Spodbujanje zaposlenega k soustvarjanju rešitev je najboljša pot za spremembo in lahko pripomore tudi k boljši timski dinamiki.

Z uporabo teh vprašanj lahko vzpostavite konstruktiven dialog s svojim sodelavcem ter ustvarjate možnosti za izboljšanje njegovih delovnih rezultatov.

Poleg kakovostnega uvida o razlogih za povprečno uspešnost vašega sodelavce, ki ga lahko pridobite preko vprašanj, je zelo pomembno tudi, da izvedete pravo akcijo v smeri povečanja njegove učinkovitosti. V nadaljevanju vam predstavljamo nekaj možnih pristopov in strategij, s katerimi lahko vplivate na večjo učinkovitost vaših sodelavcev.

Liste vedenj za razvoj kompetence

Postavite jasna pričakovanja

Pomembno je, da imate jasno opredeljena pričakovanja glede delovnih nalog, standardov kakovosti in rokov. S tem boste zagotovili, da zaposleni razume, kaj se od njega pričakuje, in da imate osnovo za oceno njegove uspešnosti.

Ponudite ustrezno usposabljanje in mentorstvo

Če ugotovite, da zaposleni potrebuje dodatno usposabljanje ali podporo, razmislite o zagotavljanju mentorstva ali usposabljanja. To jim lahko pomaga izboljšati njihove veščine in samozavest pri opravljanju dela.

Določite merila za ocenjevanje uspešnosti

Za objektivno ocenjevanje uspešnosti podpovprečnega zaposlenega določite jasna merila. Na ta način boste imeli podlago za ocenjevanje napredka in izboljšav ter za sprejemanje ustreznejših odločitev.

Komunicirajte redno in dajte povratne informacije

Ne čakajte na formalne pogovore in obdobja ocenjevanja delovne uspešnosti, ampak vzpostavite redna srečanja, kjer boste svojim sodelavcem podajali povratne informacije. Sprotna povratna informacija jim omogoča, da se zavedajo svojega napredka in prilagodijo svoje delo.

Razmislite o prilagajanju nalog ali odgovornosti

Včasih je morda potrebno prilagoditi naloge ali odgovornosti podpovprečnega zaposlenega, da bolje ustrezajo njihovim sposobnostim. Preoblikovanje nalog lahko pripomore k večji produktivnosti in zadovoljstvu zaposlenega.

Raziskujte motivacijske dejavnike

Poskusite razumeti, kaj motivira podpovprečnega zaposlenega, in se osredotočite na krepitev teh motivacijskih dejavnikov. To lahko vključuje prepoznavanje dosežkov, zagotavljanje priložnosti za napredovanje ali spodbujanje sodelovanja z drugimi uspešnimi člani ekipe.

Ponudite mentorstvo ali osebni coaching

Poleg usposabljanja lahko zaposlenemu ponudite tudi osebno mentorstvo ali coaching. Izkušen vodja ali sodelavec mu lahko pomaga pri razvijanju ključnih spretnosti, reševanju težav in doseganju boljših rezultatov.

Prepoznajte in nagradite izboljšave

Ko zaposleni pokaže napredek ali doseže izboljšanje, jih nagradite ali jih javno pohvalite. To bo spodbudilo pozitivno vedenje in motivacijo za nadaljnje izboljšave.

Razmislite o premeščanju na drugo delovno mesto

Včasih se zgodi, da zaposleni ne ustreza določeni vlogi ali delovnim nalogam. Če kljub prizadevanjem za izboljšanje delovnih rezultatov ni napredka, razmislite o možnosti premeščanja na drugo delovno mesto, ki bolj ustreza njihovim sposobnostim in interesom.

Ohranjajte odprto komunikacijo

Pomembno je, da ohranjate odprt dialog z zaposlenim in mu dajete možnost, da izrazi svoje pomisleke ali težave. Aktivno poslušanje in razumevanje njihove perspektive vam lahko pomagata najti ustrezne rešitve za izboljšanje delovnih rezultatov. Pomembno je, da pri obravnavanju podpovprečnega zaposlenega ohranite pozitiven in konstruktiven pristop. Poudarite možnosti rasti in izboljšav ter jim ponudite podporo pri doseganju njihovega polnega potenciala. Vsak ga ima, vloga vsakega vodje pa je, da ga aktivira v polni meri.

Danes smo govorili o kompetenci, ki jo DNLA preverja v kategoriji Zahteva po učinkovitosti. Odkrijte svoje prednosti in sprostite svoj potencial z vrhunskimi DNLA orodji.

Deli članek