Izgradite svojo podobo in ugled v podjetju na pošten način.

Roman Klarič
Roman Klarič
MM DNLA Podoba.jpg
DNLA razvoj vodstvenih kompetenc / merjeno področje: Podoba

Dobra osebna prepoznavnost in podoba sta zelo pomembna za vaš vpliv v podjetju. Brez njiju lahko vaši dosežki ostanejo neopaženi, vašim lastnim projektom pa se posledično ne nameni dovolj pozornosti in teže. Posledično se lahko zgoditi, da določenih ideje in vaših pogledov ne boste mogli dovolj odločno uveljaviti. Zato je izgradnja osebne podobe eden izmed pomembnih kriterijev za pridobivanje vpliva in prepoznavnosti v podjetju.

Kaj je osebna podoba?

Osebni ugled posameznika se nanaša na percepcijo, ki jo imajo vaši sodelavci o vas. To je vtis, ki ga ustvarite s svojimi dejanji, odnosom do dela in ljudi ter z doslednostjo pri doseganju ciljev. Gre za to, kako vas vidijo v delovnem okolju. Ali vas spoštujejo? Ali vam zaupajo? Kako cenijo vašo prisotnost in delo v timu (ter širše)? Ali vidijo in ustrezno prepoznavajo vaše dosežke in dosežke vašega tima? Ta vtis je rezultat vaših interakcij, odzivov na izzive in načina, kako komunicirate z okoljem. Podoba in osebni ugled je pomemben, saj lahko vpliva na vaše odnose s sodelavci, stopnjo vaše vključenosti v projekte, priložnosti za napredovanje in zaupanje v vas kot v sodelavca.

Kakšni so običajni razlogi, da razvijanju osebne podobe ne posvečamo večje pozornosti?

Mnogi ljudje zavračajo potrebo po negovanju lastne podobe. Običajno se to nanaša na osebna prepričanja in stališča, ki jih lahko strnemo v naslednje elemente.

  1. Prepričanje v znanje in sposobnosti: Nekateri ljudje verjamejo, da bi moralo dobro delo samo po sebi govoriti o njihovih sposobnostih in znanju. Menijo, da bi morali biti prepoznani in cenjeni izključno na podlagi rezultatov, ne pa na podlagi vtisa ali podobe. Zato se osredotočajo samo na delo in rezultate, ker verjamejo, da bi moralo to biti ključno za njihov vpliv in prepoznavnost, ne pa »samopromocija«.
  2. Ponos in skromnost: Nekateri posamezniki se počutijo neudobno, ko se osredotočajo na promocijo sebe ali negovanje lastne podobe, saj to dojemajo kot pretiravanje ali poudarjanje lastnih dosežkov. Pri teh osebah prevladuje mnenje, da negovanje osebne podobe pomeni zgolj pridobivanje pozornosti ali manipulacijo, kar nasprotuje njihovim vrednotam ali moralnim načelom.
  3. Strah pred zavrnitvijo: Nekateri se bojijo, da bi lahko bili zaznani kot neiskreni ali »samopromotivni«, kar bi lahko negativno vplivalo na njihove odnose s sodelavci.

Poleg tega zahteva negovanje lastne podobe tudi dodaten čas in napor, ki ga nekateri ne vidijo kot prioritetnega glede na zahtevnost svojih delovnih obveznosti. Vse to so razumljivi razlogi, saj se vsak posameznik odloča na podlagi lastnih vrednot, prepričanj in udobja. Vendarle je smiselno posvetiti nekaj pozornosti tudi temu, kaj izgubimo, če zanemarjamo izgradnjo svoje podobe v podjetju. Vedeti namreč moramo, da je ta veščina je še posebej pomembna takrat, ko moramo uresničiti pomembne projekte ali vpeljati prebojne ideje.

Kaj izgubljamo, če ne gradimo osebne podobe?

  • Nespretno ali neustrezno razvijanje lastnega ugleda in osebne podobe v poslovnem okolju lahko prinese tudi več izzivov in omejitev. Pomanjkanje pozornosti do negovanja lastne podobe lahko vodi v izgubo priložnosti za napredovanje in omeji vpliv posameznika v organizaciji.
  • Nespretno razvijanje lastnega ugleda v poslovnem svetu lahko privede do tega, da so posameznikovi uspehi "prodani pod ceno". To pomeni, da ne pridobijo potrebne teže ali prepoznavnosti kljub svoji dejanski vrednosti. Posledično lahko vpliv posameznika pojenja, saj se mu ne namenja dovolj pozornosti ali teže, še posebej v zvezi z lastnimi projekti.
  • Poleg tega lahko slabo razvita osebna podoba prinese težave pri sodelovanju, saj lahko vpliva na zaupanje sodelavcev ter omeji mogoče priložnosti za iskreno in učinkovito sodelovanje.

Kateri slog boste izbrali, je seveda vaša odločitev. Če pa ocenjujete, da je za vašo osebno kariero pomembna tudi izgradnja vaše podobe, vam v nadaljevanju ponujamo nekaj praktičnih rešitev.

1. Izgradite podobo svoje uspešnosti

Za začetek namenite dovolj časa za vzpostavitev in negovanje dobrih odnosov na vseh ravneh vašega podjetja. Tudi izven meja svojega oddelka ali tima. Pri tem bodite iskreni in avtentični ter vedno (pri vseh skupinah) delujte v skladu s svojimi vrednotami in vrednotami vašega podjetja. Del razvoja prepričljivosti je gradnja podobe uspešnosti. Osredotočite se na vaše dosedanje uspehe in sposobnosti vodenja projektov. Pomembno je, da pomembni ljudje v podjetju prepoznajo vaše dosežke. Če je mogoče, se osredotočite na uspešno zaključene in prezrte projekte, ki so bili po vašem mnenju uspešni ter so prinesli vrednost vašemu podjetju. Izkoristite moč internih komunikacijskih platform (tudi družbenih omrežij) za deljenje znanja in izkušenj. Spletne aktivnosti so ključnega pomena za vašo podobo in lahko močno vplivajo na dojemanje vaše osebne podobe. Ostanite zvesti svojemu sporočilu in predstavitvi, ne glede na medij in publiko. Doslednost je ključna za gradnjo prepoznavnosti. Ne pozabite na osebni razvoj. Vloži čas v svoj osebni razvoj, hkrati pa delite svoje znanje in izkušnje z drugimi. S tem boste močno krepili lastno podobo strokovnjaka na svojem poslovnem področju.

2. Strateški pristop k uveljavljanju svojih idej

Pri uveljavljanju svojih idej se osredotočite na strateški pristop. Previdno prepoznajte ovire, s katerimi se soočate, in načrtujte, kako jih premagati, da boste lahko prepričljivo izpostavili svoje zamisli. Predlagajte projekte, ki so skladni z vrednotami podjetja. To bo povečalo verjetnost, da bodo projekti sprejeti in podprti. Zagotovite konkretne dokaze in reference, ki potrjujejo učinkovitost predlaganih projektov. To vključuje lahko izkušnje iz drugih podjetij ali priporočila priznanih strokovnjakov na vašem področju. Kot rečeno, prej ne pozabite na pretekle dosežke. Seveda morate vaše pretekle dosežke predstavljati objektivno, iskreno in etično. Premislite o ovirah, ki so vas do sedaj morda ovirale prej. Ta razmislek vam bo pomagal oblikovati boljše strategije za prihodnost, da boste bolje izvedli svoje ideje.

Lista vedenj za razvoj kompetence nastopanja

Za razvoj kompetence gradnje osebne podobe vam predlagamo uporabo naslednjih poslovna vedenja:
  • Gradite mrežo stikov: Sodelujte na dogodkih v organizaciji, povečajte svojo prisotnost na sestankih in gradite pozitivne odnose z različnimi člani organizacije. Gradite odnose z ljudmi v organizaciji in zunaj nje. Splet močnih medosebnih odnosov lahko pripomore k večji prepoznavnosti vašega dela.

  • Poudarite svoje pozitivne lastnosti: Delajte na izpostavljanju svojih močnih področij in veščin in jih predstavljajte v skladu in harmoniji z vašimi osebnimi in poslovnimi vrednotami. Bodite zgled v svojem delovanju in odnosu do dela. Pokažite visoke standarde v svojem delu in se držite etičnih načel.

  • Izpostavite svoje dosežke: Ne bojte se pokazati svojega dela in dosežkov, vendar brez domišljavosti ali nespoštovanja do drugih. Redno delite svoje uspehe in dosežke na primernih platformah v organizaciji. To bo okrepilo vašo prepoznavnost in ugled.

  • Komunicirajte jasno in učinkovito: Razvijajte sposobnosti komunikacije, ki bodo odražale jasnost, prepričljivost in pozitivnost, kar bo kreiralo močan vtis v organizaciji. Bodite jasni, sočutni in učinkoviti pri komunikaciji s sodelavci, nadrejenimi in strankami.

  • Pokažite zavezanost vrednotam podjetja: Usmerite svoje delovanje in odločitve v skladu z vrednotami podjetja. S tem boste postali bolj integrirani s podjetjem in spoštovan član organizacije.

  • Bodite mentor in timski igralec: Ponudite svoje znanje in izkušnje kot mentor drugim in postanite zagovornik pozitivnih sprememb v organizaciji. Sodelujte v timskih projektih, pokažite svojo zmožnost dela v skupini in gradite dobre odnose s sodelavci.

  • Bodite odprti za učenje in inovacije: Sprejmite priložnosti za izobraževanje in uvajanje inovativnih pristopov v svoje delo, kar bo okrepilo vaš ugled kot posameznika, ki sledi trendom.

  • Razvijajte svoje vodstvene sposobnosti: Če se želite pozicionirati kot voditelj, razvijajte svoje vodstvene sposobnosti in prevzemajte pobude, ki koristijo celotni organizaciji. Nadaljujte s svojim izobraževanjem in razvojem voditeljskih sposobnosti. To kaže na vašo zavezanost rasti in izboljšanju vašega dela.

  • Prispevajte s svojimi idejami: Razvijajte nove ideje in predloge, ki bi lahko koristile podjetju. Bodite proaktivni pri iskanju načinov, kako izboljšati obstoječe procese. Aktivno sodelujte v sestankih s kreativnimi rešitvami in inovativnimi idejami, s čimer boste pokazali svojo predanost organizaciji.

  • Izražajte hvaležnost in podporo: Prikazujte hvaležnost do sodelavcev za njihov trud, ponujajte podporo in ustvarjajte pozitivno delovno okolje.

Danes smo govorili o kompetenci, ki jo DNLA preverja v kategoriji Podoba. Odkrijte svoje prednosti in sprostite svoj potencial z vrhunskimi DNLA orodji.

Deli članek